Σημαντικό βήμα για να καταπολεμηθεί η φαλάκρα

Δημοσιεύθηκε: 03 Ιουν 2020, 23:50 0

Φαλάκρα: Ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία στο εργαστήριο κανονικού ανθρωπίνου δέρματος, που μπορεί να γεννήσει τρίχες, έκαναν επιστήμονες στις ΗΠΑ, αναγεννώντας θύλακες τριχών από ανθρώπινα βλαστικά κύτταρα. Το επίτευγμα μας φέρνει πιο κοντά στη δημιουργία απεριόριστης προσφοράς θυλάκων τριχών, που θα μπορούν να εμφυτευθούν στο κεφάλι ανθρώπων φαλακρών ή με αραιά μαλλιά. Παράλληλα, άνθρωποι με τραύματα και γενετικές παθήσεις του δέρματος θα έχουν νέες θεραπευτικές δυνατότητες.

Φαλάκρα: Ξεκινώντας από αναπρογραμματισμένα πολυδύναμα βλαστικά κύτταρα, οι επιστήμονες δημιούργησαν σφαιροειδή οργανοειδή του δέρματος, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να σχηματίσουν σταδιακά -μετά από καλλιέργεια τεσσάρων έως πέντε μηνών- κανονικό ιστό δέρματος με πολλαπλά στρώματα επιδερμίδας και χορίου (της δεύτερης στοιβάδας με το υποδόριο λίπος), διαθέτοντας θύλακες τριχών, σμηγματογόνους αδένες, μυς και νευρικά κυκλώματα. Με άλλα λόγια, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στο εργαστήριο σχεδόν πλήρες ανθρώπινο δέρμα με όλα τα συστατικά και τις δυνατότητες του.

Το δέρμα είναι ένα πολύπλοκο πολυεπίπεδο όργανο, που εμπλέκεται σε διάφορες διαδικασίες του σώματος, από τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και την κατακράτηση σωματικών υγρών μέχρι την αίσθηση της αφής και του πόνου. Η κατασκευή δέρματος με όλες τις συναφείς βιολογικές δομές του έχει μέχρι σήμερα αποδειχθεί πολύ μεγάλη βιοϊατρική πρόκληση για τους επιστήμονες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Καρλ Κέλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», εμφύτευσαν το εργαστηριακό δέρμα σε ποντίκια και διαπίστωσαν ότι, σε περισσότερα από τα μισά πειραματόζωα (55%), εμφανίστηκαν από τα μοσχεύματα τρίχες μήκους δύο έως πέντε χιλιοστών.

Μένουν ακόμη αρκετά ερωτήματα να απαντηθούν προτού η νέα τεχνική αξιοποιηθεί κλινικά και θεραπευτικά σε ανθρώπους με φαλάκρα ή δερματολογικά προβλήματα. Μεταξύ άλλων, χρειάστηκαν μήνες εργαστηριακής καλλιέργειας των οργανοειδών, προτού καταστεί εφικτό να εμφυτευθούν στα πειραματόζωα, κάτι που θα αποτελούσε πρόβλημα στην περίπτωση ανθρώπων με σοβαρά εγκαύματα, οι οποίοι έχουν ανάγκη άμεσης μεταμόσχευσης δέρματος. Επιπλέον, οι τρίχες που φύτρωσαν στα πειραματόζωα, ήσαν αρκετά μικρές, ενώ η χρήση πολυδύναμων βλαστικών κυττάρων εγκυμονεί πάντα τον κίνδυνο ανεπιθύμητων παρενεργειών, όπως η δημιουργία καρκινικών όγκων. Μια εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι η χρήση ενήλικων βλαστοκυττάρων.

Πάντως, ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής Δερματολογίας, Γιώργος Κοτσαρέλης, του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ένας από τους πρωτοπόρους διεθνώς στις προσπάθειες δημιουργίας δέρματος, δήλωσε στο «Nature» ότι «η νέα έρευνα φέρνει πολλές υποσχέσεις για κλινική μετάφραση της» και εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «τελικά η έρευνα θα πραγματοποιήσει τις υποσχέσεις της».

Το άρθρο Σημαντικό βήμα για να καταπολεμηθεί η φαλάκρα εμφανίστηκε πρώτα στο Thes.

Επιστήμη ΦΑΛΑΚΡΑ

Ελπίδα για θεραπεία του AIDS – Ο ασθενής που τα κατάφερε

AIDS AIDS : Ενας 36χρονος Βραζιλιάνος είναι πιθανώς ο πρώτος παγκοσμίως που απαλλάχθηκε τελείως από τον ιό HIV του AIDS μετά από θεραπεία μόνο με ένα ισχυρό πειραματικό... Χθες 11:07

Επιστήμονες προς ΠΟΥ: “Ο Covid 19 μεταδίδεται με τον αέρα”

CNN 239 επιστήμονες από 32 χώρες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον τρόπο εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού. Με ανοικτή επιστολή τους προς τον Παγκόσμιο... 05 Ιουλ 2020, 21:00

Ενα… φανάρι θα δείχνει τους φορείς του κορονοϊού στην Αυστρία!

ΑΥΣΤΡΙΑ Ενα νέο σύστημα δοκιμάζεται στην Αυστρία. Συγκεκριμένα, το αργότερο από τον Σεπτέμβριο, στην Αυστρία θα θεσπιστεί ένα σύστημα «φωτεινού σηματοδότη» που, όπως ένας... 05 Ιουλ 2020, 09:44

ΠΟΥ: Τερματίζει τις δοκιμές της υδροξυχλωροκίνης για τον κορονοϊό

ΠΟΥ Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε ότι τερματίζει τις κλινικές δοκιμές του σχήματος Solidarity για τα φάρμακα υδροξυχλωροκίνη και Lopinavir/Ritonavir.... 04 Ιουλ 2020, 22:35

Μ. Βρετανία: 30 δισ. λίρες θα κοστίσουν τα μέτρα ανάκαμψης από τον κορονοϊό

Στα 33 δισ. ευρώ θα ανέρχονται τα χρήματα που θα διατεθούν για την ανάκαμψη από τον κορονοϊό στη Μεγάλη Βρετανία. Συγκεκριμένα, ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών, Ρίσι... 29‘ πριν

Ένινγκ: «Περήφανος για τους παίκτες μου»

Στις δυσκολίες αλλά και στην μαχητικότητα των παικτών του, αναφέρθηκε ο προπονητής του Άρη , Μίκαελ Ένινγκ, μετά την ήττα από τον Ολυμπιακό Σε μια ακόμα αναμέτρηση,... 30‘ πριν

Καθάρισε στο πρώτο ημίχρονο η ΑΕΚ

Συνέχεια στα νικηφόρα αποτελέσματα έδωσε η ΑΕΚ που επικράτησε του ΟΦΗ (2-0) και διατηρήθηκε δεύτερη. Ένα ημίχρονο ήταν αρκετό για την ΑΕΚ να επικρατήσει με 2-0 του... Χθες 23:53

Κορονοϊός: Σε καραντίνα ποδοσφαιριστής της Ρεάλ Μαδρίτης

Σε απομόνωση στο σπίτι του βρίσκεται και θα παραμείνει τις επόμενες ημέρες ο Λούκα Γιόβιτς, καθώς συναντήθηκε με έναν φίλο του στη Μαδρίτη, ο οποίος βρέθηκε εν... Χθες 23:48

Έ-Χ-ασε και άλλο έδαφος ο ΠΑΟΚ

Ισοπαλία που τον απομακρύνει ακόμα περισσότερο από την 2η θέση και την ΑΕΚ, πήρε ο ΠΑΟΚ που έμεινε στο 0-0 με τον Παναθηναϊκό . Ο ΠΑΟΚ αναδείχθηκε ισόπαλος 0-0 με... Χθες 23:43

Κορονοϊός: Πιο μολυσματική η νέα μετάλλαξή του

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κορονοϊός : Η παραλλαγή του κορονοϊού που κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο μολύνει πιο εύκολα τα κύτταρα από αυτήν που είχε εμφανιστεί αρχικά στην Κίνα! Κορονοϊός : Κάτι... 03 Ιουλ 2020, 17:06

NASA: 10 χρόνια ηλιακής δραστηριότητας σε μία ώρα (BINTEO)

NASA Ενα εντυπωσιακό βίντεο του ήλιου, το οποίο συμπυκνώνει ολόκληρο τον κύκλο της ηλιακής δραστηριότητας σε μία ώρα οπτικοακουστικού υλικού έδωσε η NASA στη δημοσιότητα.... 01 Ιουλ 2020, 14:44

Κορονoϊός : Αρχίζει ξανά παγκόσμια έρευνα για την υδροξυχλωροκίνη

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Eρευνα για το αν τα φάρμακα κατά της ελονοσίας υδροξυχλωροκίνη και χλωροκίνη μπορούν να προλάβουν την μόλυνση από τον νέο κορονοϊό αναμένεται να ξεκινήσει ξανά, αφού... 30 Ιουν 2020, 14:52

Kορονοϊός: Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα δοκιμής του εμβολίου σε ανθρώπους

ΕΜΒΟΛΙΟ Η κινεζική εταιρεία China National Biotec Group (CNBG) ανακοίνωσε σήμερα ότι τα πρώτα αποτελέσματα της δοκιμής σε ανθρώπους ενός υποψήφιου εμβολίου της κατά της... 28 Ιουν 2020, 22:32

Το ΑΠΘ “βάφτισε” αστεροειδή

ΑΠΘ Επίσημα ανάδοχος έγινε πριν από λίγες ημέρες το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς το όνομα που επιλέχθηκε για να δοθεί στον αστεροειδή-στόχο της πρώτης... 26 Ιουν 2020, 16:28

Διπλάσιες γυναίκες από ότι άνδρες παθαίνουν Αλτσχάιμερ

ΑΛΤΣΧΑΪΜΕΡ Διπλάσιες γυναίκες παθαίνουν Αλτσχάιμερ σε σχέση με τους άνδρες και οι επιστήμονες αναζητούν την αιτία γι’ αυτό. Μάλιστα, μία νέα αμερικανική επιστημονική... 25 Ιουν 2020, 22:33

Κορονοϊός: Η κολχικίνη μειώνει την πιθανότητα θνητότητας

ΕΛΛΑΔΑ Σημαντική μείωση της θνητότητας σε ασθενείς που νοσηλεύονται με τη νόσο covid-19, έδειξε η χορήγηση κολχικίνης στο πλαίσιο πολυκεντρικής μελέτης που διεξήχθη στην... 24 Ιουν 2020, 19:36

Κορονοϊός: Εξασθενούν τα επίπεδα ανοσίας στους ιαθέντες!

ΑΝΟΣΙΑ Το επίπεδο των αντισωμάτων όσων ασθενών ανέρρωσαν από τον κορονοϊό μειώθηκε σημαντικά 2 με 3 μήνες μετά τη μόλυνσή τους, με την ανοσία να εξασθενεί. Αυτό ισχύει τόσο... 22 Ιουν 2020, 15:52