Το όνειρο της επιχειρηματικότητας το έχουν λαχταρήσει πολλοί, μόνο που δεν κάνουμε όλοι για ιδιοκτήτες και αφεντικά.

Αυτό ακριβώς υπενθυμίζει και η διευθύνουσα σύμβουλος της συμβουλευτικής φίρμας Uptima Business Bootcamp, Rani Langer-Croager, πως για να σε χαρακτηρίζει επιχειρηματικό πνεύμα πρέπει να έχεις απαραιτήτως τα παρακάτω 8 χαρακτηριστικά. Αλλιώς μείνε υπάλληλος, λέει η πετυχημένη επιχειρηματίας…

Δεν το έχεις με το ρίσκο

Ακόμα κι αν το προϊόν ή η υπηρεσία σου είναι υπέροχα, λέει, το ρίσκο που πρέπει να πάρεις είναι μεγάλο και για πολλούς δυσβάσταχτο. Οι παράγοντες κινδύνου είναι πολλοί και σίγουρα όχι για όλους…

Δεν διακατέχεσαι από επιχειρηματικό δαιμόνιο

«Οι άνθρωποι που δεν έχουν εμπορικό μυαλό, πιστεύουν πως δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες ή μέσα». Αυτό καταλήγει σε μια αίσθηση απελπισίας που ανατρέπει τελικά κάθε επιχειρηματική απόπειρα.

Ψάχνεις εύκολα λεφτά

«Αν προσπαθείς να βγάλεις γρήγορα λεφτά, τότε θα πιέσεις πολύ την εταιρία σου και δεν θα της επιτρέψεις να αναπτυχθεί με τον τρόπο που πρέπει να αναπτυχθεί».

Δεν τα πας καλά με μαθηματικά και αριθμούς

Είναι αποφασιστικής σημασίας, ισχυρίζεται η Langer-Croager, να κατανοείς τα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας σου, ώστε να ξέρεις καλύτερα από τον καθένα τι ακριβώς γίνεται. «Όταν δεν κάνεις μόνος αυτή την οικονομική δουλειά, τότε καταλήγεις να παίρνεις συναισθηματικές αποφάσεις αντί για σωστές αποφάσεις».

Δεν έχεις ετοιμάσει business plan

Ένα σωστό και προσεκτικό επιχειρηματικό πλάνο εγγυάται περισσότερες πιθανότητες να γίνει η προσπάθεια βιώσιμη. «Σας συνιστώ, αν ξεκινάτε μια εταιρία, να την ελέγξετε στην αγορά και να δημιουργήσετε ένα πλάνο».

Δεν έχεις κάνει έρευνα αγοράς

Ο γρηγορότερος τρόπος να χρεοκοπήσει μια εταιρία, μας λέει, είναι να έχεις ένα προϊόν χωρίς αγοραστικό κοινό. «Μπορείς να σπαταλήσεις πολύ χρόνο και κόπο και λεφτά για να φτιάξεις κάτι που δεν θέλει η αγορά».

Δεν είσαι πρόθυμος να εκτεθείς για να διαφημίσεις την ιδέα σου

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες που ξέρει, διατείνεται, δεν αγαπούν καθόλου το μάρκετινγκ του εαυτού τους. «Η επιχείρηση είναι προσωπική υπόθεση, πρέπει λοιπόν να εκτεθείς πραγματικά. Αν δεν μπορείς να ξεπεράσεις τον φόβο να σε δουν και να γίνεις ο διαφημιστής της εταιρίας σου, τότε η επιχειρηματικότητα δεν είναι πιθανότατα για σένα»

Τα κεφάλαια είναι λίγα

«Και έρχεται ένα σημείο όπου, για να μεγαλώσει η επιχείρηση, πρέπει να προσλάβεις ανθρώπους, ώστε να μοιράσεις αρμοδιότητες που δεν είναι πια καλή χρήση του χρόνου σου». Αν τρέχεις την εταιρία με περιορισμένους πόρους, υποδεικνύει, τότε δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί. Χωρίς ένα καλό δάνειο, τουλάχιστον, που μας επαναφέρει στην πρώτη ερώτηση: «Πόσο ρίσκο είσαι διατεθειμένος να πάρεις;»…