Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οι τρόποι για να μειώσετε τον χρόνο που περνάτε μπροστά στις οθόνες

Δημοσιεύθηκε: 21 Ιαν 2023, 23:12 0

Σύμφωνα με ευρήματα, πλέον ο εθισμός μας στις οθόνες επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα, για αυτό τον λόγο είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε να το αποτρέψουμε από την αρχή.

Πολλοί ψυχολόγοι συνηγορούν στο γεγονός ότι η συνήθεια να περνάμε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη τείνει σύντομα να γίνει μια επίσημα αναγνωρισμένη μορφή εθισμού.

Ο υπερβολικός χρόνος χρήσης της οθόνης έχει και συνέπειες που επηρεάζουν βιολογικά τον οργανισμό ενός ανθρώπου, μεταξύ άλλων συμπτωμάτων είναι οι διαταραχές του ύπνου, καταπόνηση των ματιών και πονοκεφάλους.

Υπάρχουν όμως κι άλλες συνέπειες, όπως είναι η σύγχυση στην σκέψη, έλλειψη συγκέντρωσης και πνευματικής διαύγειας, αλλά και δυσκολίες στην αλληλεπίδραση με άλλους πρόσωπο με πρόσωπο.

Σε επίπεδο ψυχολογίας , οι άνθρωποι που περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στην οθόνη είναι συνήθως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διατρέχοντας αυξημένο κίνδυνο άγχους και κατάθλιψης, καθώς πολλές φορές συγκρίνουν την ζωή τους με αυτές άλλων ανθρώπων.

Πως θα μειώσετε τον χρόνο σας μπροστά στις οθόνες

Ανακαλύψτε τον λόγο που το επιθυμείτε

Πρώτα απ’ όλα, θα ήταν βοηθητικό να εντοπίσετε τον λόγο που περνάτε τόσο χρόνο στις οθόνες.

Κατόπιν θα πρέπει να ανακαλύψετε τον λόγο που σας κινητοποιήσετε να πάρετε αυτή την απόφαση. Ταυτοποιώντας το κίνητρο σας, αποκτάται μία αίσθηση δέσμευσης στον σκοπό σας.

Βάζετε όρια

Κατόπιν εξετάστε τι κάνετε με τον χρόνο σας στην οθόνη και αποφασίστε στη συνέχεια για τα όρια που θέλετε να θέσετε στον εαυτό σας ως προς το χρονικό διάστημα.

Για παράδειγμα, εάν η εργασία σας απαιτεί να είστε σε οθόνη, τότε για το υπόλοιπο της ημέρας μπορείτε να θέσετε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που θα είστε στην οθόνη του κινητού σας και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ειδικότερα, συνιστάται από τους ψυχολόγους να γίνετε ακόμη πιο συγκεκριμένοι από το να αποφασίσετε απλώς να κόψετε ορισμένες εφαρμογές ή δραστηριότητες.

Για παράδειγμα αν περνάτε 4 ώρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσπαθήστε να το περιορίσετε στις 2 ώρες, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία του χρονικού περιορισμού στο τηλέφωνό σας.

Ο καθορισμός συγκεκριμένων, μετρήσιμων στόχων μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες της οθόνης να παρακολουθούν την πρόοδό τους και να «λογοδοτούν» στον εαυτό τους.

Κάντε κάτι άλλο

Βρείτε κάτι άλλο να κάνετε με τον χρόνο σας – βρείτε ένα νέο χόμπι, βρείτε ένα καλό βιβλίο που μπορείτε να διαβάσετε.

Οι ρεαλιστικοί στόχοι

Η βασικότερη συμβουλή στην όλη διαδικασία μείωσης του χρόνου μπροστά στις οθόνες είναι να θέσετε στον εαυτό σας ρεαλιστικούς στόχους. Αν θέτετε πολύ μεγάλους στόχους, καταλήγετε να προετοιμάζετε τον εαυτό σας για αποτυχία και μπορεί ακόμη και να τα παρατήσετε.

Έτσι, ξεκινήστε με μικρούς, ρεαλιστικούς στόχους και αυξήστε τους με την πάροδο του χρόνου.

Είναι ένας μαραθώνιος, όχι ένας αγώνας δρόμου η «απεξάρτησή» σας.

Κρατήστε τον εαυτό σας

Αν έχετε συνηθίσει να έχετε την πηγή ψυχαγωγίας σας συνδεδεμένη με μια οθόνη, όταν σταματήσετε να χρησιμοποιείτε τόσο πολύ την οθόνη είναι πολύ πιθανόν να αισθανθείτε πλήξη.

Όπως η διαμόρφωση μίας νέας συνήθειας απαιτεί χρόνο, έτσι και η διακοπή μιας συνήθειας θα πάρει επίσης χρόνο.

Σε αυτό το στάδιο είναι πιθανόν να αισθανθείτε απογοήτευση, αλλά η κατανόηση ότι θα έρθει με προκλήσεις και ο σχεδιασμός για αυτές τις προκλήσεις μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της απογοήτευσης.

Πηγή: in.gr

Το άρθρο Οι τρόποι για να μειώσετε τον χρόνο που περνάτε μπροστά στις οθόνες εμφανίστηκε πρώτα στο Thes.

Δες όλες τις τελευταίες ειδήσεις που σε αφορούν, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Huli Ειδήσεις

Υγεία ΕΘΙΣΜΟΣ ΟΘΟΝΕΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

5 +1 tips για να αντιμετωπίσουμε τις αλλαγές του καιρού

ΙΩΣΕΙΣ Ανοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο και χειμώνας, η κάθε εποχή έχει και τις δικές της ξεχωριστές ασθένειες, οι οποίες αλλάζουν συνεχώς ανάλογα με τον καιρό. Το κρυολόγημα,... 23 Ιαν 2023, 00:06

5 τρόποι για να ανακουφιστείτε από τον πόνο της περιόδου

ΠΕΡΙΟΔΟΣ Κάθε γυναίκα όταν είναι στις ημέρες περιόδου αισθάνεται έντονους πόνους και εναλλαγές στη διάθεση με αποτέλεσμα να “καθηλώνεται” στο κρεβάτι –... 20 Ιαν 2023, 22:26

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

Δεν έχει σχολιάσει κανείς αυτό το άρθρο. Γράψε το πρώτο σχόλιο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

* Υποχρεωτικά πεδία  •  Απομένουν 2500 χαρακτήρες

ροη ειδησεων

ΗΠΑ: Ο Μπάιντεν εξετάζει τον Φεβρουάριο ταξίδι στην Ευρώπη

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εξετάζει το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει ταξίδι στην Ευρώπη, σύμφωνα με το CNNi που επικαλείται κυβερνητικές πηγές. Μάλιστα όπως... Χθες 23:59

Survivor Αll Star: Αυξάνονται σταδιακά τα επεισόδια

Το Survivor All Star επέστρεψε και φέτος μέσα από την συχνότητα του ΣΚΑΪ και έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Από την επόμενη εβδομάδα, την πρώτη του... Χθες 23:49

ΚΘΒΕ: Ο “Ερωτόκριτος” στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

H νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Ερωτόκριτος», μια σύγχρονη ανάγνωση του γνωστού έργου, με την Αργυρώ Χιώτη να υπογράφει τη σύλληψη- σκηνοθεσία της παράστασης και τον Ευθύμη... Χθες 23:36

ΠΑΟΚ: Πριμ πρόκρισης στους παίκτες από τον Ιβάν Σαββίδη

Ο ΠΑΟΚ έδειξε χαρακτήρα, απέσπασε ισοπαλία (1-1) από τον Παναθηναϊκό στην Λεωφόρο και πανηγύρισε την πρόκριση του στα ημιτελικά του κυπέλλου Ελλάδας. Απόλυτα... Χθες 23:23

Γιώργος Χρυσοστόμου: “Επινα κάθε μέρα και αυτό με έκανε εύφλεκτο”

Kαλεσμένος της Νάνσυς Ζαμπέτογλου και του Θανάση Αναγνωστόπουλο βρέθηκε σήμερα (26/1) στον καναπέ του Στούντιο 4 στην ΕΡΤ ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Μέσα σε όλα, ο... Χθες 23:16