Μετάβαση στο περιεχόμενο

Οι τρόποι για να τονώσουμε την αυτοπεποίθησή μας

Δημοσιεύθηκε: 08 Απρ 2021, 22:52 0

Η αυτοπεποίθηση είναι ένα σημαντικό συναίσθημα για τον άνθρωπο, καθώς τον βοηθάει να εξελιχθεί και να προχωρήσει στη ζωή του.

Ακόμη κι αν δεν έχουμε καταφέρει να χτίσουμε την αυτοπεποίθησή μας κατά την παιδική μας ηλικία, πρέπει να προσπαθήσουμε να την κατακτήσουμε στην ενήλικη ζωή μας και σ’ αυτό θα μας βοηθήσουν κάποιες κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε.

Η αυτοπεποίθηση είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εφόδια που μπορεί να έχει κανείς. Μας δίνει δύναμη και αποτελεί βασική προϋπόθεση για να είμαστε ικανοποιημένοι από τη ζωή μας και να αισθανόμαστε επαρκείς, ώστε να πετυχαίνουμε κάποιους από τους στόχους μας.

Η αυτοπεποίθηση δεν έχει να κάνει με μια εξιδανικευμένη, κατασκευασμένη εικόνα του εαυτού μας που ανταποκρίνεται σε αυτά που περιμένουν οι άλλοι από εμάς, αλλά με τη βαθιά αποδοχή του εαυτού μας, με όλες τις αδυναμίες και τα προσόντα που αυτός έχει.

Οι κινήσεις που τονώνουν την αυτοπεποίθηση

1. Φτιάχνουμε μια λίστα με τα επιτεύγματά μας

Οι λίστες αποτελούν πάντα μια καλή ιδέα, αφού μας βοηθούν να οργανώνουμε και να οπτικοποιούμε όσα σκεφτόμαστε. Σε αυτήν την περίπτωση, φτιάχνοντας μια λίστα μπορούμε να εκτιμήσουμε καλύτερα όσα έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα στη ζωή μας και κατ’ επέκταση να αντλήσουμε δύναμη από το παρελθόν μας. Παίρνουμε, λοιπόν, ένα χαρτί και το χωρίζουμε σε δύο στήλες.

Στην αριστερή σημειώνουμε το επίτευγμά μας και στη δεξιά συνοψίζουμε με μια λέξη τι χρειάστηκε για το φέρουμε εις πέρας. Με αυτόν τον τρόπο, θα συνειδητοποιήσουμε ότι ακόμη κι αν στο παρελθόν αμφιβάλλαμε για τον εαυτό μας, τελικά τα καταφέραμε και έτσι ενισχύουμε την αυτοπεποίθησή μας.

2. Απομακρύνουμε τους επικριτικούς ανθρώπους

Οι άνθρωποι που έχουμε κοντά μας πρέπει να μας ενθαρρύνουν και μας δίνουν δύναμη, όχι να μας επικρίνουν. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό όταν η αυτοπεποίθησή μας δεν είναι μεγάλη, αφού κάθε επικριτικό σχόλιο -ακόμη κι αν είναι καλοπροαίρετο- μπορεί να μας αναστατώσει ή και να μας καταρρακώσει.

Δείτε επίσης: Τέσσερα μυστικά για καλή ζωή και ευεξία

3. Βάζουμε στη ζωή μας τη γυμναστική

Τα οφέλη της γυμναστικής στην ψυχολογία μας και την αυτοπεποίθησή μας σχετίζονται με την νευροχημεία. Η σωματική άσκηση μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες, όπως η κορτιζόλη, και παράλληλα διεγείρει την παραγωγή ενδορφινών, χημικών που λειτουργούν ως ενισχυτικά της διάθεσης.

Οι συμπεριφορικοί παράγοντες συμβάλλουν επίσης στα ψυχολογικά οφέλη της άσκησης. Καθώς η κοιλιά μας συρρικνώνεται και η δύναμη και η αντοχή μας αυξάνονται, η αυτο-εικόνα μας θα βελτιωθεί. Η πειθαρχία που απαιτείται για την τακτική άσκηση μας χαρίζει μια αίσθηση κυριότητας, ελέγχου και αυτοπεποίθησης.

4. Τολμάμε να φορέσουμε ρούχα με έντονο χρώμα

Όταν είμαστε ωραία ντυμένοι συνήθως νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας. Η αυτοπεποίθησή μας μπορεί να τονωθεί αν επιλέξουμε κάτι αξιοπρόσεκτο και με έντονο χρώμα. Το κόκκινο, για παράδειγμα, είναι μια καλή επιλογή, καθώς και τα κοντινά του χρώματα, όπως το φούξια ή το πορτοκαλί.

Αν νιώθουμε ότι δεν έχουμε την αυτοπεποίθηση να φορέσουμε φανταχτερά χρώματα και ρούχα, μπορούμε να τολμήσουμε τις αλλαγές στο ντύσιμό μας σταδιακά (π.χ. με αξεσουάρ), ώστε να νιώθουμε τη διαφορά σιγά-σιγά.

5. Κοιμόμαστε γυμνοί

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το να ερχόμαστε σε επαφή με το ίδιο μας το σώμα ενισχύει την αυτοπεποίθησή μας, ενώ σχετική μελέτη προτείνει να κοιμόμαστε γυμνοί, καθώς από ό,τι φαίνεται βοηθά στο να νιώθουμε καλύτερα με την εμφάνισή μας.

Πηγή: vita.gr

Το άρθρο Οι τρόποι για να τονώσουμε την αυτοπεποίθησή μας εμφανίστηκε πρώτα στο Thes.

Δες όλες τις τελευταίες ειδήσεις που σε αφορούν, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Huli Ειδήσεις

Ευεξία ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συμβουλές για νέους δρομείς – Πως τρέχουμε περισσότερο και χωρίς τραυματισμούς

ΔΡΟΜΕΙΣ Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε ως νέοι δρομείς είναι να μάθετε να τρέχετε μεγαλύτερες αποστάσεις, δίχως να κουράζεστε, να «καίτε» ή να... 10 Απρ 2021, 23:20

Από ποιο είδος στρες ταλαιπωρείστε και ποια είναι η θεραπεία του

ΑΓΧΟΣ Είναι γεγονός πως το στρες έχει κυριεύσει τη ζωή μας και επηρεάζει αισθητά την ποιότητά της. Για να διώξουμε το στρες από τη ζωή μας πρέπει αρχικά να εντοπίσουμε την... 01 Απρ 2021, 22:25

5 συνήθειες που αποβάλλουν το άγχος

ΑΓΧΟΣ Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι, δυστυχώς οι λιγότεροι, που δεν τους καταβάλλει το άγχος, είτε επειδή είναι έτσι ο χαρακτήρας του, είτε επειδή έχουν υιοθετήσει κάποιες... 24 Μαρ 2021, 19:21

3 βασικά οφέλη ενός διαλείμματος στη φύση

ΦΥΣΗ Η φύση, όπως αποδεικνύουν και επιστημονικές έρευνες, δεν έχει μόνο θετική επίδραση στην ψυχική μας υγεία αλλά και θεραπευτική δύναμη. Ενα διάλειμμα στη φύση... 19 Μαρ 2021, 15:29

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

Δεν έχει σχολιάσει κανείς αυτό το άρθρο. Γράψε το πρώτο σχόλιο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

* Υποχρεωτικά πεδία  •  Απομένουν 2500 χαρακτήρες

ροη ειδησεων

Γιατί ο Καλλίδης δεν έχει κάνει πρόταση γάμου στη σύντροφο του μετά από 16 χρόνια

Στην εκπομπή «Πρωινό» ήταν καλεσμένος ο γνωστός τραγουδιστής Πάνος Καλλίδης, λίγες ημέρες μετά την οικειοθελή αποχώρησή του από το «Survivor 4». Ο Καλλίδης μίλησε... 12‘ πριν

Ιταλία: 9.789 νέα κρούσματα και 358 θάνατοι σε μία ημέρα

Συνεχίζεται η επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού στην Ιταλία. Εισικότερα, το τελευταίο εικοσιτετράωρο τα περιστατικά κορονοϊού στην Ιταλία, είναι 9.789 και 358... 26‘ πριν

Θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο: Πέθανε ο μαέστρος Νίκος Δανίκας

Σε ηλικία 86 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο μαέστρος Νίκος Δανίκας. Τη δυσάρεστη είδηση, έκανε γνωστή με ανάρτησή της στο Facebook η θεατρική συγγραφέας Μάρω... 38‘ πριν

Θεσσαλονίκη: 29χρονη κατήγγειλε ότι τρία άτομα ασέλγησαν σε βάρος της

Η Αστυνομία ερευνά την καταγγελία στην οποία προέβη 29χρονη ότι τρία άτομα ασέλγησαν σε βάρος της στη Θεσσαλονίκη . Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε, τις πρώτες πρωινές... 1 ώρα πριν

Δήμος Ωραιοκάστρου: Μόνο με τηλεφωνικό ραντεβού και email η εξυπηρέτηση των πολιτών

Ο δήμος Ωραικάστρου ανακοινώνει ότι από την Τρίτη, 13 Απριλίου 2021, οι υπηρεσίες του δήμου επαναλειτουργούν, σύμφωνα με τα μέτρα του ΕΟΔΥ που ισχύουν για τις... 1 ώρα πριν