Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τα 5 γευστικά τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να περιορίσετε την αρτηριακή πίεση

Δημοσιεύθηκε: 15 Σεπ 2020, 15:59 0

σχετικα αρθρα

Οι τροφές που μειώνουν την πείνα

Διατροφή: Όταν θέλετε να χάσετε κιλά διαπιστώνετε ότι η όρεξη για φαγητό ή τσιμπολόγημα αυξάνεται. Ειδικά το βράδυ η λαχτάρα για ένα σνακ , γλυκό ή αλμυρό είναι πιο... 25 Σεπ 2020, 23:26

12 υπερτροφές για τις γυναίκες

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τις γυναίκες να διατηρήσουν την καλή τους υγεία. Ουσιαστικά πρόκειται για υπετροφές, καθώς βοηθούν σε κάποια... 22 Σεπ 2020, 14:03

Πως να μάθετε στο παιδί σας να φροντίζει τη στοματική του υγιεινή

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ”American Dental Association” (ADA), οι γονείς μπορούν να ξεκινήσουν να βουρτσίζουν τα δόντια του παιδιού μόλις βγει το... 21 Σεπ 2020, 20:33

Η διατροφή είναι το Α και το Ω στην κάθε μέρα που ζούμε. Το να τρεφόμαστε σωστά συμβάλει στην καλή λειτουργία του οργανισμού μας και κατ επέκταση στην μακροζωία.

Πάμε όμως να αναλύσουμε συγκεκριμένα το ζήτημα που σχετίζεται με την αρτηριακή πίεση και το πώς  η διατροφή μπορεί να την επηρεάσει.

Στις μέρες μας η υπέρταση είναι από τους… πρώτους ”υπόπτους”,  για την εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου που μπορούμε οι ίδιοι να αποτρέψουμε. Πώς όμως θα γίνει αυτό;

Με αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, με σωστή διατροφή και άσκηση! Έτσι μπορούμε να συμβάλουμε στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Μία διατροφή θρεπτική αλλά και ευεργετική για την καρδιά, προτείνεται σε όλους τους ανθρώπους που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, ανεξάρτητα από το αν λαμβάνουν κάποια φαρμακευτική αγωγή…

Σύμφωνα με έρευνες κάποιες τροφές, ειδικά όσες διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, μειώνουν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ποιες είναι οι πέντε γευστικές τροφές που θα ήταν καλό να προσθέσετε στη διατροφή σας ώστε να περιορίσετε την αρτηριακή πίεση:

1. Τα εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, όπως το γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, δύναται να έχουν μεγάλη δύναμη να μειώσουν την υψηλή αρτηριακή πίεση. Σφύζουν από βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν σε καλή καρδιαγγειακή υγεία.

Ενδεικτικά, μελέτη διάρκειας πέντε μηνών σε δείγμα 101 γυναικών στην Ιαπωνία έχει δείξει ότι η καθημερινή πρόσληψη χυμού λεμονιού σε συνδυασμό με το περπάτημα συσχετίστηκε σημαντικά με μείωση της πίεσης, γεγονός που οι ερευνητές απέδωσαν στην περιεκτικότητα των λεμονιών σε κιτρικό οξύ και φλαβονοειδή.

Μελέτες έχουν, επίσης, καταδείξει ότι η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, το γκρέιπφρουτ και ο χυμός γκρέιπφρουτ μπορεί να επηρεάσουν τα αντιυπερτασικά φάρμακα, συνεπώς συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας πριν προσθέσετε το συγκεκριμένο φρούτο στη διατροφή σας.

2. Ο σολομός και άλλα ψάρια με λιπαρά

Τα λιπαρά ψάρια αποτελούν εξαιρετική πηγή λιπαρών οξέων ωμέγα-3, τα οποία έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς -συντελούν στην πτώση των τιμών της αρτηριακής πίεσης μέσω της μείωσης της φλεγμονής και των παραγόντων που συστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία.

Έρευνες έχουν συσχετίσει την υψηλότερη πρόσληψη ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα με τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης και χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης.

3. Οι σπόροι από την κολοκύθα

Οι σπόροι κολοκύθας αποτελούν συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών ουσιών που είναι σημαντικές για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του μαγνησίου, του καλίου και της αργινίνης -ένα αμινοξύ που απαιτείται για την παραγωγή οξειδίου του αζώτου, το οποίο είναι απαραίτητο για τη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Το λάδι σπόρου κολοκύθας έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι ένα ισχυρό φυσικό φάρμακο για την υψηλή αρτηριακή πίεση. Μελέτη σε 23 γυναίκες έχει διαπιστώσει ότι τρία γραμμάρια ελαίου σπόρου κολοκύθας ημερησίως και για έξι εβδομάδες οδήγησε σε σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης σε σύγκριση με ομάδα ελέγχου.

4. Τα μούρα

Τα μούρα έχουν συσχετιστεί με ποικίλα εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητάς τους να μειώσουν παράγοντες καρδιαγγειακής νόσου, όπως η υπέρταση. Είναι μία πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων των ανθοκυανινών -οι χρωστικές που δίνουν στα μούρα το έντονο χρώμα τους.

Έχει αποδειχθεί εργαστηριακά ότι οι ανθοκυανίνες αυξάνουν τα επίπεδα μονοξειδίου του αζώτου στο αίμα και μειώνουν την παραγωγή μορίων που συστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία. Απαιτούνται, ωστόσο, περαιτέρω κλινικές έρευνες για την επαλήθευση του πιθανού αυτού μηχανισμού.

Τα βατόμουρα, τα σμέουρα και οι φράουλες έχουν εξίσου συσχετιστεί με ευεργετική επίδραση στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

5. Το γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και μέταλλα που βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του καλίου και του ασβεστίου.

Ανασκόπηση 28 μελετών έχει διαπιστώσει ότι η κατανάλωση 3 μερίδων γαλακτοκομικών την ημέρα συσχετίστηκε με 13% χαμηλότερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, καθώς και ότι η αύξηση της πρόσληψης γαλακτοκομικών προϊόντων κατά 200 γραμμάρια ημερησίως συσχετίστηκε με 5% μείωση του κινδύνου υπέρτασης.

Πηγή: ygeiamou.gr

Το άρθρο Τα 5 γευστικά τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να περιορίσετε την αρτηριακή πίεση εμφανίστηκε πρώτα στο Thes.

Δες όλες τις τελευταίες ειδήσεις που σε αφορούν, από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Huli Ειδήσεις

Διατροφή ΠΙΕΣΗ ΤΡΟΦΕΣ ΥΓΕΙΑ

σχετικα αρθρα

Οι τροφές που μειώνουν την πείνα

Διατροφή: Όταν θέλετε να χάσετε κιλά διαπιστώνετε ότι η όρεξη για φαγητό ή τσιμπολόγημα αυξάνεται. Ειδικά το βράδυ η λαχτάρα για ένα σνακ , γλυκό ή αλμυρό είναι πιο... 25 Σεπ 2020, 23:26

12 υπερτροφές για τις γυναίκες

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τις γυναίκες να διατηρήσουν την καλή τους υγεία. Ουσιαστικά πρόκειται για υπετροφές, καθώς βοηθούν σε κάποια... 22 Σεπ 2020, 14:03

Πως να μάθετε στο παιδί σας να φροντίζει τη στοματική του υγιεινή

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ”American Dental Association” (ADA), οι γονείς μπορούν να ξεκινήσουν να βουρτσίζουν τα δόντια του παιδιού μόλις βγει το... 21 Σεπ 2020, 20:33

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πότε πρέπει να τρώμε το βράδυ για να μην παχύνουμε

Αν τρώμε το βράδυ σε λάθος ώρα μπορεί να μας κάνει να βάλουμε κιλά, γεγονός που επιβεβαιώνει και μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Endocrine Society’s Journal of Clinical... 26 Σεπ 2020, 23:33

Οι τροφές που μειώνουν την πείνα

ΤΡΟΦΕΣ Διατροφή: Όταν θέλετε να χάσετε κιλά διαπιστώνετε ότι η όρεξη για φαγητό ή τσιμπολόγημα αυξάνεται. Ειδικά το βράδυ η λαχτάρα για ένα σνακ , γλυκό ή αλμυρό είναι πιο... 25 Σεπ 2020, 23:26

Τα φρούτα που μπορείτε να καταναλώνετε για να χάσετε κιλά

ΚΙΛΑ Διατροφή: Τα φρούτα είναι μια υγιεινή προσθήκη στο πρόγραμμά σας για απώλεια βάρους. Όσον αφορά την απώλεια βάρους, το πιο δύσκολο για πολλούς ανθρώπους είναι να... 23 Σεπ 2020, 23:15

12 υπερτροφές για τις γυναίκες

ΓΥΝΑΙΚΑ Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τις γυναίκες να διατηρήσουν την καλή τους υγεία. Ουσιαστικά πρόκειται για υπετροφές, καθώς βοηθούν σε κάποια... 22 Σεπ 2020, 14:03

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

Δεν έχει σχολιάσει κανείς αυτό το άρθρο. Γράψε το πρώτο σχόλιο...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

* Υποχρεωτικά πεδία  •  Απομένουν 2500 χαρακτήρες

ροη ειδησεων

Κορονοϊός: 1.494 κρούσματα στην Ιταλία

Κορονοϊός: Σήμερα στην Ιταλία διαγνώσθηκαν 1.494 κρούσματα κορονοϊού, με 16 νεκρούς. Χθες τα κρούσματα ήταν 1.766 και δεκαεπτά θανάτους. Όπως τονίζουν τα ιταλικά... Σήμερα 00:02

Φιλιππίδης: “Εχω κουραστεί, θέλω να σταματήσω”

Με αφορμή τον ρόλο του στη σειρά «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» που θα προβάλλεται καθημερινά από την ΕΡΤ1 τον Οκτώβριο, ο δημοφιλής ηθοποιός Πέτρος Φιλιππίδης βρέθηκε... Χθες 23:50

Δείτε ακόμα

Η ελληνική τροφή που προστατεύει από την οστεοπόρωση

ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ Υπάρχει μία ελληνική τροφή που προστατεύει από την οστεοπόρωση και θωρακίζει το έντερο! Αυτή είναι ο τραχανάς, ένα από τα αγαπημένα φαγητά μικρών και μεγάλων. Ο... 19 Σεπ 2020, 21:47

Οι 7 απλές συμβουλές για να τρέφεστε σωστά!

ΤΡΟΦΕΣ Η καλή διατροφή είναι βασικό συστατικό όχι μόνο για μια καλή μέρα αλλά και για μια καλή ζωή! Παρακάτω μπορείτε να βρείτε 7 απλές συμβουλές, σχετικά με τη σωστή... 18 Σεπ 2020, 21:30

Τα τέσσερα top βότανα που είναι ευεργετικά για το άσθμα

ΑΣΘΜΑ Υπάρχουν τέσσερα βότανα που μπορούν να μας βοηθήσουν όσους έχουν άσθμα, πάντοτε φυσικά εφόσον το επιτρέψει ο γιατρός. Τα συγκεκριμένα βότανα καταπραΰνουν τα... 11 Σεπ 2020, 16:30

Η σαλάτα σε βάζο είναι η νέα διατροφική τάση (BINTEO)

ΣΑΛΑΤΑ Αποκαλείται από πολλούς ως η νέα διατροφική τάση που μας κάνει καλό… Δεν είναι όμως τίποτα άλλο, από μία σαλάτα, την οποία ωστόσο τοποθετούμε μέσα σε βάζο... 07 Σεπ 2020, 22:00

5 απλοί τρόποι για να βελτιώσετε τη διατροφή σας

ΛΑΧΑΝΙΚΑ Οι κακές διατροφικές συνήθειες επηρεάζουν τη ζωή μας και είναι δύσκολο να τις «ξεφορτωθούμε» και να υιοθετήσουμε νέες. Υπάρχουν ωστόσο ορισμένοι τρόποι που θα μας... 02 Σεπ 2020, 11:01

Νέα μελέτη από τη Βρετανία ανατρέπει τα δεδομένα για την πίτσα!

ΠΙΤΣΑ Βρετανοί επιστήμονες εξέτασαν τις επιδράσεις που έχει στον οργανισμό η υπερκατανάλωση όσον αφορά την πίτσα. Τα ευρήματά τους σχετικά με την πίτσα, ήταν εντελώς... 30 Αυγ 2020, 11:06

Οι τροφές που προκαλούν άγχος

ΑΓΧΟΣ Τροφές: Τα φάρμακα, η θεραπεία, η προσοχή και η άσκηση μπορεί να είναι όλες καλές επιλογές για τη θεραπεία πραγματικών διαταραχών ή για την αντιμετώπιση του... 28 Αυγ 2020, 23:53

9 τροφές πλούσιες σε ασβέστιο

ΑΣΒΕΣΤΙΟ Το ασβέστιο αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο των οστών και των δοντιών και παίζει ρόλο στην υγεία της καρδιάς, στην λειτουργία των μυών και στη σηματοδότηση των... 26 Αυγ 2020, 23:42

Πως ο ύπνος επηρεάζει τις διατροφικές μας συνήθειες

ΤΡΟΦΕΣ Πρόσφατα, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Bern ανακάλυψαν ότι η ενεργοποίηση των νευρώνων στον υποθάλαμο κατά τη διάρκεια του ύπνου REM ρυθμίζει τη διατροφική... 23 Αυγ 2020, 23:26

ΠΟΥ: Τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα στον κορονοϊό

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Επιστήμονες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), μας ”δίνουν τα φώτα τους” μέσα από χρήσιμες διατροφικές οδηγίες και πληροφορίες αναφορικά με τα... 20 Αυγ 2020, 18:13

Ποια φρούτα “απαγορεύεται” να προστεθούν στο ζελέ

ΖΕΛΕ Το ζελέ είναι ένα δροσερό γλυκό ιδανικό για τις μέρες του καλοκαιριού και αν προσθέσετε και φρούτα τότε θα γίνει ακόμα πιο γευστικό. Υπάρχουν όμως δύο φρούτα... 16 Αυγ 2020, 18:50

Γιατί δεν πρέπει να τρώμε γρήγορα

ΤΡΟΦΕΣ Λίγο πολύ όλοι μας γνωρίζουμε ότι δεν είναι καλό να τρώμε γρήγορα. Γνωρίζετε γιατί αυτή σας η συνήθεια είναι κακή; 1. Δεν καταλαβαίνετε ότι έχετε χορτάσει Όταν τρώτε... 13 Αυγ 2020, 22:44

Ποιο φυτικό γάλα να προτιμήσω;

ΓΑΛΑ Το φυτικό γάλα αποκτά ολοένα και πιο φανατικούς θαυμαστές. Το ερώτημα όμως είναι ποιο φυτικό γάλα να προτιμήσω απ’ όλα, καθώς οι επιλογές είναι πολλές. Γάλα... 11 Αυγ 2020, 22:44

Ψάρια και θαλασσινά: Πότε είναι επικίνδυνα για την υγεία

ΨΑΡΙΑ Ψάρια και θαλασσινά: Η κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών δεν κάνει πάντα καλό στην υγεία , ενώ σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να επιβαρύνει τον οργανισμό μας με πολύ... 09 Αυγ 2020, 17:12

Μακαρόνια: Πως να τα μαγειρέψετε για να μην αυξήσετε το σάκχαρο

ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ Μακαρόνια: Το να μαγειρεύετε τα μακαρόνια από την προηγούμενη μέρα και στη συνέχεια να τα ξαναζεστένετε πριν το σερβίρισμα την επόμενη μέρα, μετατρέπει ένα το απλό... 08 Αυγ 2020, 14:02

Παγωτό: Πόσο να φάμε; Ποιοι να το αποφύγουν;

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Με τη θερμοκρασία πολλές φορές να φτάνει στα ύψη, είναι λογικό να αναζητούμε ένα σύμμαχο… δροσιάς! Ένας τέτοιος σύμμαχος, είναι το παγωτό. Ένα επιδόρπιο που... 07 Αυγ 2020, 21:14