Ένας νέος περίεργος ιός φέρνει βάσανα στους επιστήμονες

Δημοσιεύθηκε: 11 Φεβ 2020, 18:50 0

Ιος: 12 άτομα διασώθηκαν από θαλαμηγό που ημιβυθίστηκε

Ιος: Σώοι και καλά στην υγεία τους περισυνελέγησαν τελικά από σκάφος του λιμενικού, 12 επιβαίνοντες (Τρείς Έλληνες και 9 Γερμανοί υπήκοοι) θαλαμηγού που ημιβυθίστηκε... 10 Σεπ 2020, 18:22

Κίνα: Νέος ιός βάζει σε επιφυλακή τις αρχές

Κίνα: Μετά τον κορονοϊός, ένας νέος ιός θέτει σε συναγερμό την χώρα. Στην Κίνα, σύμφωνα με την Global Times, έχουν σημειωθεί συνολικά 60 κρούσματα αιμορραγικού... 09 Αυγ 2020, 11:06

Προτάσεις Επαγγελματιών και Εμπόρων της Θεσσαλονίκης για τις συνέπειες του κορονοϊού

Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη έστειλε η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων νομού Θεσσαλονίκης και στην οποία αναφέρεται στις συνέπειες του... 12 Μαρ 2020, 15:21

Το όνομα αυτού είναι Yaravirus

Έναν ιό με άγνωστα γονίδια, που χαρακτηρίζεται ως ο πιο περίεργος ιός από όσους γνωρίζουμε, ανακάλυψαν οι επιστήμονες. Μία άλλη ερευνητική ομάδα ανακάλυψε χιλιάδες νέους ιούς που κρύβονταν σε ιστούς δεκάδων ζώων.

Τα ευρήματα φέρνουν στην επιφάνεια το «πόσα ακόμα χρειάζεται να καταλάβουμε για τους ιούς», δηλώνει ένας από τους ερευνητές, ο βιολόγος Τζονάτας Αμπραχάο από το Πανεπιστήμιο Μίνας Ζεράις, της Βραζιλίας.

Ο Αμπραχάο «κυνηγούσε» γιγάντιους ιούς όταν έκανε την ανακάλυψη. Αυτά τα μικρόβια -μερικά εκ των οποίων στο μέγεθος των βακτηρίων- πρωτοανακαλύφθηκαν σε αμοιβάδες το 2003. Σε μία τοπική τεχνητή λίμνη, ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, όχι μόνο ανακάλυψαν νέους γιγάντιους ιούς αλλά κι έναν ιό ο οποίος λόγω του μικρού μεγέθους του- έκριναν ότι είναι σχεδόν απίθανο να μολύνει αμοιβάδες.

Τον ονόμασαν Yaravirus, καθώς η Yara είναι η «μητέρα των υδάτων» στη μυθολογία των αυτοχθόνων Tupi-Guarani.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του sciencemag.org, το μέγεθος του Yaravirus δεν ήταν το μοναδικό «περίεργο». Όταν η ομάδα μελέτησε και ανέλυσε το γονιδίωμα του νέου αυτού ιού, κανένα από τα γονίδιά του δεν ταυτοποιήθηκε.

Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για την Έλοντι Γκέντιν, από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, η οποία ψάχνει για ιούς σε λύματα και αναπνευστικά συστήματα.

«Πάνω από το 95% των ιών που έχουν καταγραφεί σε λύματα δεν έχουν αναγνωρίσιμα γονίδια με εκείνα που βρίσκονται στις βάσεις δεδομένων», λέει χαρακτηριστικά.

«Φαίνεται ότι ανακαλύπτουμε συνέχεια καινούργιους ιούς», συμπληρώνει.

«Ορισμένα από τα γονίδια του Yaravirus μοιάζουν με εκείνα ενός γιγαντιαίου ιού, αλλά εξακολουθεί να είναι ασαφές πώς συνδέονται», λέει ο Αμπραχάο, ενώ μαζί με τους συνεργάτες του εξακολουθούν να διερευνούν άλλες πτυχές του τρόπου ζωής του νέου ιού.

Ο Κρίστοφερ Μπακ και και ο μεταπτυχιακός φοιτητής Μίκαελ Τίσζα, ιολόγοι στο Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου, έριχναν ένα πολύ ευρύτερο δίκτυο. Αναζήτησαν ευρέως σε ζωικούς ιστούς ιούς που διατηρούν το γενετικό υλικό τους σε κύκλο.

Οι λεγόμενοι «κυκλικοί ιοί» (σ.σ. τo DNA των ιών μπορεί να είναι μονόκλωνο ή δίκλωνο, γραμμικό ή κυκλικό) περιλαμβάνουν ιούς θηλωμάτων, μεταξύ των οποίων και ιούς ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV) -που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο του τραχήλου της μήτρας- αλλά και ιούς που συνήθως είναι αβλαβείς για τους ανθρώπους.

Αλλά ο Μπακ έχει αποδείξεις ότι ο τελευταίος μπορεί να συνδεθεί με τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης σε ασθενείς με μεταμόσχευση νεφρού, καθώς και σε άλλους ανθρώπους.

Για να εντοπίσουν αυτούς τους ιούς, οι ερευνητές απομόνωσαν ιικά μόρια από δεκάδες δείγματα ιστών από ανθρώπους και άλλα ζώα, ενώ στη συνέχεια έλεγξαν για κυκλικά γονιδιώματα.

Συνολικά, η ομάδα ανακάλυψε περίπου 2.500 κυκλικούς ιούς, περίπου 600 από τους οποίους είναι νέοι στην επιστημονική κοινότητα. Εξακολουθεί να είναι ασαφές ποια είναι τα αποτελέσματα αυτών των μικροβίων στην ανθρώπινη υγεία, όπως αναφέρει η ομάδα στην eLife. Ο Μπακ εκτιμά ότι τα διαθέσιμα δεδομένα θα επιτρέψουν σε γιατρούς και επιστήμονες να ξεκινήσουν να ερευνούν τυχόν συνδέσεις. «Η προσέγγιση είναι ένα σημαντικό εργαλείο προκειμένου να μάθουμε την κατανομή εκατοντάδων ή χιλιάδων ιικών γονιδιωμάτων», δηλώνει ο Αμπραχάο.

Μερικοί ιοί που ζουν στο ανθρώπινο σώμα μπορεί να βοηθούν στη διατήρηση της υγείας, ενώ άλλοι θεωρούνται ουσιώδεις για την ομαλή λειτουργία των οικοσυστημάτων, βοηθώντας στην ανακύκλωση των βασικών θρεπτικών ουσιών.

«Δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε χωρίς αυτους», λέει ο Κέρτις Σατλ, περιβαλλοντικός ιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, στο Βανκούβερ, ο οποίος δεν συμμετείχε σε καμία μελέτη.

«Υπάρχουν τεράστια οφέλη από την ανακάλυψη και τον χαρακτηρισμό των ιών», εκτιμά.

Πηγή: cnn.gr, J. ABRAHÃO AND B. LA SCOLA/IHU-MARSEILLE/MICROSCOPY CENTER UFMG-BELO HORIZONTE

Το άρθρο Ένας νέος περίεργος ιός φέρνει βάσανα στους επιστήμονες εμφανίστηκε πρώτα στο Thes.

Επιστήμη YARAVIRUS ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΙΟΣ

Ιος: 12 άτομα διασώθηκαν από θαλαμηγό που ημιβυθίστηκε

Κίνα: Νέος ιός βάζει σε επιφυλακή τις αρχές

Καρδιοπάθειες: Ψηφιακές εφαρμογές και τεχνητή νοημοσύνη στη φαρέτρα του ανθρώπου

ΑΠΘ Καρδιοπάθειες: Η ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία! Η φαρέτρα του ανθρώπου καθημερινά εμπλουτίζεται με σπουδαίες συσκευές, εφαρμογές και λειτουργίες. Σε μεγάλο... Χθες 23:25

Κορονοϊός: Παιδιά – εθελοντές επιστρατεύονται για το κινέζικο εμβόλιο

ΕΜΒΟΛΙΟ Η κινέζικη φαρμακευτική εταιρεία εμβολίων Sinovac Biotech σχεδιάζει να ξεκινήσει μια κλινική δοκιμή του πειραματικού εμβολίου κορονοϊού με παιδιά και εφήβους... 17 Σεπ 2020, 11:48

Πειραματικό φάρμακο-αντίσωμα φαίνεται να προστατεύει από τον κορονοϊό

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Πειραματικό μονοκλωνικό αντίσωμα της Eli Lilly μείωσε σημαντικά μετά από μερικές μέρες τα επίπεδα του κορονοϊού και τα συμπτώματα στους ανθρώπους που χορηγήθηκε,... 17 Σεπ 2020, 11:42

Κορονοϊός: Παρενέργειες από το εμβόλιο της Pfizer

ΕΜΒΟΛΙΟ Κορονοϊός: Η φαρμακευτική εταιρεία Pfizer ανακοίνωσε ότι ορισμένοι συμμετέχοντες στις δοκιμές τελικού σταδίου του πειραματικού εμβολίου της για το νέο κορωνοϊό,... 16 Σεπ 2020, 14:03

Εμβόλιο Sputnik-V: Ενας στους επτά εμβολιασθέντες νοιώθει αδυναμία και έχει πυρετό

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Σχεδόν το 14% των εθελοντών, που εμβολιάσθηκαν με το ρωσικό εμβόλιο Sputnik-V στο πλαίσιο της τρίτης φάσης των κλινικών δοκιμών, δηλώνει ότι νοιώθει αδυναμία, έχει... 15 Σεπ 2020, 21:09

Κορονοϊός: Η Κίνα πιθανώς να εκδώσει εμβόλιο μέχρι τον Νοέμβριο

ΕΜΒΟΛΙΟ Τα εμβόλια κατά του κορονοϊού που παρασκευάζονται στην Κίνα πιθανόν να είναι έτοιμα για χρήση από το κοινό ακόμη και στις αρχές Νοεμβρίου, ανακοίνωσε ένας... 15 Σεπ 2020, 15:36

Κορονοϊός: Τα παιδιά λιγότερο ασυμπτωματικοί φορείς σε σχέση με τους μεγάλους

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Κορονοϊός: Οι ενήλικες έχουν σχεδόν δεκαπλάσια πιθανότητα σε σχέση με τα παιδιά να είναι ασυμπτωματικοί φορείς του ιού και εξάπλωσης της νόσου, σύμφωνα με Ιταλούς... 15 Σεπ 2020, 12:13

Ενδείξεις ζωής εντόπισαν επιστήμονες στον πλανήτη Αφροδίτη

ΑΦΡΟΔΙΤΗ Ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε στην Αφροδίτη μια πιθανή ένδειξη ζωής εκτός της Γης: στα πυκνά όξινα νέφη που καλύπτουν τον αφιλόξενο γείτονα του πλανήτη μας εντοπίστηκε... 15 Σεπ 2020, 09:20

Κορονοϊός: Ξεκινούν και πάλι οι κλινικές δοκιμές για το εμβόλιο της AstraZeneca

ΕΜΒΟΛΙΑ Οι κλινικές δοκιμές για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού που πραγματοποιούνται από την AstraZeneca και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης άρχισαν εκ νέου. Το «πράσινο φως»... 12 Σεπ 2020, 17:26

Τι πιστεύουν οι Ελληνες για τα εμβόλια

ΕΛΛΑΔΑ Εμβόλιο: Η εμπιστοσύνη του κοινού στα εμβόλια -ένα κρίσιμο θέμα ενόψει του μαζικού εμβολιασμού για το νέο κορονοϊό- ποικίλει θεαματικά ανάμεσα στις χώρες του κόσμου,... 11 Σεπ 2020, 11:57

Κορονοϊός: Η AstraZeneca θα γνωρίζει αν το εμβόλιο της είναι αποτελεσματικό ως το τέλος του έτους

ΕΜΒΟΛΙΑ Η AstraZeneca θα γνωρίζει αν το εμβόλιο της κατά του κορονοϊού είναι αποτελεσματικό ως το τέλος του έτους. Και αυτό γιατί ο διευθύνων σύμβουλος της φαρμακευτικής... 10 Σεπ 2020, 15:33

Νέα έρευνα για τον κορονοϊό: Τι αποκαλύπτει για τους ασθενείς ηλικίας 18 – 34 ετών

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ Σύμφωνα με νέα έρευνα τουλάχιστον ένας στους πέντε ασθενείς ηλικίας 18 έως 34 ετών που εισάγεται στο νοσοκομείο λόγω λοίμωξης Covid-19, θα χρειασθεί εισαγωγή στη... 10 Σεπ 2020, 11:43

Κορονοϊός: Αναστολή δοκιμών του εμβολίου AstraZeneca

ΚΡΟΟΝΟΪΟΣ O Νίκος Σύψας, καθηγητής Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, εξήγησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, τους λόγους για τους οποίους θεωρεί «καλό νέο» την αναστολή δοκιμών... 09 Σεπ 2020, 10:01

Ρωσία: Στα τέλη του μήνα δοκιμές για δεύτερο εμβόλιο

ΕΜΒΟΛΙΟ Κορονοϊός: Οι δοκιμές σε αρχικό στάδιο για δεύτερο ρωσικό πιθανό εμβόλιο κατά του νέου κορονοϊού που δημιουργεί το Vector Institute θα ολοκληρωθούν στις 30... 07 Σεπ 2020, 22:43

Κορονοϊός: Κλινικές δοκιμές για θεραπεία βασισμένη σε αντισώματα αλόγων

ΑΛΟΓΑ Κλινικές δοκιμές μιας φθηνής θεραπείας κατά του κορονοϊού πρόκειται να ξεκινήσουν ερευνητές από την Κόστα Ρίκα. Θεραπεία βασισμένη σε αντισώματα που θα έχουν ληφθεί... 06 Σεπ 2020, 18:22

Πετυχημένη η πρώτη ωοληψία για εξωσωματική γονιμοποίηση σε ζευγάρι με κορονοϊό

ΕΛΛΑΔΑ Στη Μονάδα Εξωσωματικής Γονιμοποποίησης της Γ’ Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο “Αττικόν”... 05 Σεπ 2020, 18:46

Κορονοϊός: “Το ρωσικό εμβόλιο 19 παρήγαγε αντισώματα”

ΕΜΒΟΛΙΟ Κορονοϊός: Το ρωσικό εμβόλιο κατά του νέου κορονοϊού με την ονομασία Sputnik-V δημιούργησε αντισώματα σε όλους του εθελοντές που συμμετείχαν στις δύο πρώτες φάσεις... 05 Σεπ 2020, 00:07

Γερμανία: Εταιρεία πιστεύει ότι θα παράγει σε κλίμακα εμβόλιο έως τα τέλη του έτους

ΓΕΡΜΑΝΙΑ Γερμανία: Η γερμανική βιοτεχνολογική εταιρία Curevac αναμένει ότι θα είναι σε θέση μέχρι τα τέλη του έτους να παράγει σε κλίμακα το εμβόλιο κατά της COVID-19 το... 04 Σεπ 2020, 14:28

Κορονοϊός: Τον Νοέμβριο θα είναι έτοιμο το εμβόλιο!

ΕΜΒΟΛΙΟ Τον Νοέμβριο θα είναι έτοιμο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το εμβόλιο για τον κορονοϊό. Συγκεκριμένα, όπως ενημέρωσε Ευρωπαίος ειδικός, υπάρχουν έξι πιθανά εμβόλια... 03 Σεπ 2020, 17:07