Υγεία - Επιστήμη
TAGS:   Υγεία - Επιστήμη  •  ΙΟΣ  •  ΥΓΕΙΑ

Ένας νέος περίεργος ιός φέρνει βάσανα στους επιστήμονες

Δημοσιεύθηκε 1 εβδομάδα πριν

Το όνομα αυτού είναι Yaravirus

Έναν ιό με άγνωστα γονίδια, που χαρακτηρίζεται ως ο πιο περίεργος ιός από όσους γνωρίζουμε, ανακάλυψαν οι επιστήμονες. Μία άλλη ερευνητική ομάδα ανακάλυψε χιλιάδες νέους ιούς που κρύβονταν σε ιστούς δεκάδων ζώων.

Τα ευρήματα φέρνουν στην επιφάνεια το «πόσα ακόμα χρειάζεται να καταλάβουμε για τους ιούς», δηλώνει ένας από τους ερευνητές, ο βιολόγος Τζονάτας Αμπραχάο από το Πανεπιστήμιο Μίνας Ζεράις, της Βραζιλίας.

Ο Αμπραχάο «κυνηγούσε» γιγάντιους ιούς όταν έκανε την ανακάλυψη. Αυτά τα μικρόβια -μερικά εκ των οποίων στο μέγεθος των βακτηρίων- πρωτοανακαλύφθηκαν σε αμοιβάδες το 2003. Σε μία τοπική τεχνητή λίμνη, ο ίδιος και οι συνάδελφοί του, όχι μόνο ανακάλυψαν νέους γιγάντιους ιούς αλλά κι έναν ιό ο οποίος λόγω του μικρού μεγέθους του- έκριναν ότι είναι σχεδόν απίθανο να μολύνει αμοιβάδες.

Τον ονόμασαν Yaravirus, καθώς η Yara είναι η «μητέρα των υδάτων» στη μυθολογία των αυτοχθόνων Tupi-Guarani.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του sciencemag.org, το μέγεθος του Yaravirus δεν ήταν το μοναδικό «περίεργο». Όταν η ομάδα μελέτησε και ανέλυσε το γονιδίωμα του νέου αυτού ιού, κανένα από τα γονίδιά του δεν ταυτοποιήθηκε.

Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για την Έλοντι Γκέντιν, από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, η οποία ψάχνει για ιούς σε λύματα και αναπνευστικά συστήματα.

«Πάνω από το 95% των ιών που έχουν καταγραφεί σε λύματα δεν έχουν αναγνωρίσιμα γονίδια με εκείνα που βρίσκονται στις βάσεις δεδομένων», λέει χαρακτηριστικά.

«Φαίνεται ότι ανακαλύπτουμε συνέχεια καινούργιους ιούς», συμπληρώνει.

«Ορισμένα από τα γονίδια του Yaravirus μοιάζουν με εκείνα ενός γιγαντιαίου ιού, αλλά εξακολουθεί να είναι ασαφές πώς συνδέονται», λέει ο Αμπραχάο, ενώ μαζί με τους συνεργάτες του εξακολουθούν να διερευνούν άλλες πτυχές του τρόπου ζωής του νέου ιού.

Ο Κρίστοφερ Μπακ και και ο μεταπτυχιακός φοιτητής Μίκαελ Τίσζα, ιολόγοι στο Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου, έριχναν ένα πολύ ευρύτερο δίκτυο. Αναζήτησαν ευρέως σε ζωικούς ιστούς ιούς που διατηρούν το γενετικό υλικό τους σε κύκλο.

Οι λεγόμενοι «κυκλικοί ιοί» (σ.σ. τo DNA των ιών μπορεί να είναι μονόκλωνο ή δίκλωνο, γραμμικό ή κυκλικό) περιλαμβάνουν ιούς θηλωμάτων, μεταξύ των οποίων και ιούς ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV) -που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο του τραχήλου της μήτρας- αλλά και ιούς που συνήθως είναι αβλαβείς για τους ανθρώπους.

Αλλά ο Μπακ έχει αποδείξεις ότι ο τελευταίος μπορεί να συνδεθεί με τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης σε ασθενείς με μεταμόσχευση νεφρού, καθώς και σε άλλους ανθρώπους.

Για να εντοπίσουν αυτούς τους ιούς, οι ερευνητές απομόνωσαν ιικά μόρια από δεκάδες δείγματα ιστών από ανθρώπους και άλλα ζώα, ενώ στη συνέχεια έλεγξαν για κυκλικά γονιδιώματα.

Συνολικά, η ομάδα ανακάλυψε περίπου 2.500 κυκλικούς ιούς, περίπου 600 από τους οποίους είναι νέοι στην επιστημονική κοινότητα. Εξακολουθεί να είναι ασαφές ποια είναι τα αποτελέσματα αυτών των μικροβίων στην ανθρώπινη υγεία, όπως αναφέρει η ομάδα στην eLife. Ο Μπακ εκτιμά ότι τα διαθέσιμα δεδομένα θα επιτρέψουν σε γιατρούς και επιστήμονες να ξεκινήσουν να ερευνούν τυχόν συνδέσεις. «Η προσέγγιση είναι ένα σημαντικό εργαλείο προκειμένου να μάθουμε την κατανομή εκατοντάδων ή χιλιάδων ιικών γονιδιωμάτων», δηλώνει ο Αμπραχάο.

Μερικοί ιοί που ζουν στο ανθρώπινο σώμα μπορεί να βοηθούν στη διατήρηση της υγείας, ενώ άλλοι θεωρούνται ουσιώδεις για την ομαλή λειτουργία των οικοσυστημάτων, βοηθώντας στην ανακύκλωση των βασικών θρεπτικών ουσιών.

«Δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε χωρίς αυτους», λέει ο Κέρτις Σατλ, περιβαλλοντικός ιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, στο Βανκούβερ, ο οποίος δεν συμμετείχε σε καμία μελέτη.

«Υπάρχουν τεράστια οφέλη από την ανακάλυψη και τον χαρακτηρισμό των ιών», εκτιμά.

Πηγή: cnn.gr, J. ABRAHÃO AND B. LA SCOLA/IHU-MARSEILLE/MICROSCOPY CENTER UFMG-BELO HORIZONTE

Το άρθρο Ένας νέος περίεργος ιός φέρνει βάσανα στους επιστήμονες εμφανίστηκε πρώτα στο Life Events.

Συναγερμός στο «Αττικόν» για ύποπτο κρούσμα κορονοϊού

Πρόκειται για άνδρα που γύρισε από την Κίνα Συναγερμός σήμανε στο νοσοκομείο «Αττικόν», για ύποπτο κρούσμα κορονοϊού. Συγκεκριμένα, ένας ασθενής ο οποίος πρόσφατα... 1 εβδομάδα πριν

Αλλαξε όνομα ο κορονοϊός!

Το ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας Άλλαξε όνομα ο κορονοϊός, με την νέα ονομασία του να είναι «Covid-19», όπως ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.... 1 εβδομάδα πριν

Κορονοϊός: Λήξη συναγερμού στη Λάρνακα!

Αρνητικό το αποτέλεσμα του ύποπτου κρούσματος Λήξη συναγερμού στη Λάρνακα, καθώς, αρνητικό ήταν το αποτέλεσμα σε όλα τα δείγματα του ύποπτου κρούσματος κορονοϊού.... 2 εβδομάδες πριν

908 νεκροί από τον κορονοϊό – Πάνω από 40.000 κρούσματα

Τα νεότερα για τον ιό Στους 908 έφτασαν οι νεκροί από τον κορονοϊό, ενώ, στα 40.171 ανέρχονται τα κρούσματα τα οποία καταγράφονται, σύμφωνα με νεότερες εξελίξεις.... 2 εβδομάδες πριν

Συναγερμός στο αεροδρόμιο της Λάρνακας για ύποπτο κρούσμα κορονοϊού

Το αεροπλάνο βρίσκεται καθηλωμένο και οι επιβάτες υπό περιορισμό Συναγερμός σήμανε στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, για ύποπτο κρούσμα κορονοϊού. Συγκεκριμένα, το... 2 εβδομάδες πριν

Οι εργαζόμενοι ζητούν εκπαίδευση για τη διαχείριση του άγχους στη δουλειά

ΕΒΕΘ Τι φανερώνει η έρευνα Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα έρευνας του ΕΒΕΘ, που διενεργήθηκε ανάμεσα σε καταρτιζόμενους σεμιναρίων του ΛΑΕΚ (Λογαριασμός για την... 2 εβδομάδες πριν

Το δυνατό «όπλο» κατά του καρκίνου του ήπατος

ΚΑΡΚΙΝΟΣ Τι δεν γνωρίζαμε Περισσότερα οφέλη από το να βοηθάει στο να ξυπνάμε ευκολότερα το πρωί φαίνεται πως έχει, ο καφές. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές από το... 2 εβδομάδες πριν

Η διατροφή που προφυλάσσει από τις ουρολοιμώξεις

ΑΝΘΡΩΠΟΣ Τι λένε οι ειδικοί Μια χορτοφαγική διατροφή πιθανώς να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε... 2 εβδομάδες πριν

Οι 10 νέες και καυτές τάσεις στην ευεξία το 2020

ΕΥΕΞΙΑ Από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ευεξίας Τις 10 κορυφαίες τάσεις στην ευεξία για το 2020, οι οποίες θα έχουν τον ουσιαστικότερο αντίκτυπο στην παγκόσμια βιομηχανία ευεξίας... 2 εβδομάδες πριν

Ο θάνατος είναι θετική εμπειρία σύμφωνα με έρευνα

ΑΝΘΡΩΠΟΣ Το ακούσαμε και αυτό… Ο θάνατος είναι γενικά μια θετική εμπειρία και έχει την αίσθηση της ευφορίας ή της ευδαιμονίας, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Δυτικό... 2 εβδομάδες πριν

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου η 4η Φεβρουαρίου

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ Εννιά συμβουλές πρόληψης Η 4η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου σε μια προσπάθεια πληρέστερης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για μια... 2 εβδομάδες πριν

Μειώνονται σταδιακά τα μαύρα σφραγίσματα

ΑΝΘΡΩΠΟΣ Όπως προβλέπει νόμος της ΕΕ Μειώνονται σταδιακά τα μαύρα σφραγίσματα μέχρι το 2030, όπως προβλέπει κανονισμός της ΕΕ. Όπως σχολιάζει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό... 3 εβδομάδες πριν

Γιατί δεν πρέπει να πίνουμε καφέ με άδειο στομάχι

Υγεία - Επιστήμη Για όσους το κάνετε το πρωί Ο καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων υγείας, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου.... 3 εβδομάδες πριν

Οι πνεύμονες των καπνιστών επανέρχονται όταν κόψουν το κάπνισμα

ΑΝΘΡΩΠΟΣ Τι αποκαλύπτει έρευνα Ο καρκίνος των πνευμόνων είναι η συνηθέστερη αιτία θανάτου από καρκίνο σε πολλές χώρες. Ο καπνός, που περιέχει χιλιάδες χημικές ουσίες, κάνει... 3 εβδομάδες πριν

Προσοχή! Η αγένεια μπορεί να γίνει μεταδοτική

ΑΝΘΡΩΠΟΣ Τι λένε οι ειδικοί Αγενείς άνθρωποι υπάρχουν παντού! Οι περισσότεροι δε, μαθαίνουμε να τους ανεχόμαστε, να τους αγνοούμε ή απλά να ζούμε μαζί τους υποφέροντας. Η... 3 εβδομάδες πριν

Κορονοϊός: Βοηθάει όντως η μάσκα;

ΚΟΡΟΝΑΪΟΣ Αντικρουόμενες απόψεις Μη φοράτε μάσκα, αν είστε καλά”, γράφει στην πρώτη σελίδα του σημερινού φύλλου της η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα στη Σιγκαπούρη... 3 εβδομάδες πριν

Τι προκαλούν το κάπνισμα και το αλκοόλ στον εγκέφαλο;

ΔΙΕΘΝΗ Γιατί πρέπει να τα περιορίσετε! Πιο γερασμένο εγκέφαλο έχουν, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα, όσοι καπνίζουν και πίνουν αλκοόλ κάθε ημέρα. Αυτό, τουλάχιστον,... 3 εβδομάδες πριν