ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
TAGS:   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ  •  ΑΠΘ

Συνάντηση του Πρύτανη του ΑΠΘ με την ομάδα iGEM Thessaloniki

Δημοσιεύθηκε 2 εβδομάδες πριν

Διακρίθηκαν με χρυσό μετάλλιο

Ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου, υποδέχτηκε σήμερα, Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, στην Πρυτανεία, τα μέλη της ομάδας iGEM Thessaloniki, προκειμένου να τα συγχαρεί για το χρυσό μετάλλιο που τους απονεμήθηκε στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM2019, που πραγματοποιήθηκε στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Αϊβαλιώτης, ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Φαρμακευτικής του ΑΠΘ, Ιωάννης Βιζιριανάκης, και το μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Αντιγόνη Μαλούση.

H ομάδα του ΑΠΘ διακρίθηκε μεταξύ 5.000 διαγωνιζομένων φοιτητών-φοιτητριών από κορυφαία Πανεπιστήμια (μεταξύ άλλων το ΜΙΤ, το Harvard, το Cambridge και το Oxford University) 40 χωρών. Η iGEM Thessaloniki συστάθηκε το 2017 και έχει λάβει μέρος στον ίδιο διαγωνισμό και τα προηγούμενα χρόνια, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο το έτος 2017 και το ασημένιο μετάλλιο το 2018.

Τη φετινή της διάκριση η iGEM Thessaloniki απέσπασε για τη σχεδίαση και την ανάπτυξη του POSEIDON (Programmable Orthogonal Systems Engineered into DNA Oligo Networks), που αποτελεί τον πρώτο DNA υπολογιστή που μπορεί να προσδιορίσει ποιοτικά και ποσοτικά τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ DNA και πρωτεϊνών. Οι πρωτεΐνες αποτελούν σημαντικά βιομόρια ιδιαίτερης σημασίας και ενδιαφέροντος για την επιστημονική έρευνα, τόσο για τη μελέτη διαφόρων βιοχημικών μονοπατιών, όσο και για τη θεραπεία πληθώρας παθολογικών περιπτώσεων. Η ομάδα εστίασε την έρευνά της στον χαρακτηρισμό πρωτεϊνών που συνδέονται με τον καρκίνο του μεταστατικού μελανώματος.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της iGEM Thessaloniki μοιράστηκαν με τον Πρύτανη του ΑΠΘ την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό, παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο σχεδίασαν και ανέπτυξαν τον υπολογιστή POSEIDON, και συνομίλησαν μαζί του για τις ευρύτερες προοπτικές της έρευνας που πραγματοποίησαν.

«Είμαστε περήφανοι για την επιτυχία σας και την υψηλή διάκριση που λάβατε. Είμαστε, όμως, ιδιαίτερα περήφανοι για την έρευνα που πραγματοποιήσατε, η οποία αποτελεί τη βάση για τη μοριακή μελέτη και άλλων τύπων νεοπλασίας. Μέσα από τη διεπιστημονικότητα και την άριστη συνεργασία κατορθώσατε ένα σημαντικό επίτευγμα με ευρύτερες κοινωνικές προοπτικές. Είμαστε δίπλα σας σε κάθε σας επόμενο βήμα, έτσι ώστε η έρευνά σας να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου και συνεχάρη τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για τις υψηλές επιδόσεις τους.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό iGEM 2019 είναι: η Αλίκη Αθανασιάδου (Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ), Απόστολος Ιωαννίδης (Τμήμα Φαρμακευτικής του ΑΠΘ), Κυριακή Καραβά (Τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ), Χαράλαμπος Μαλαθούνης (Τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ), Ιωάννης Μαλιούρης (Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ), Πλάτων Μεγαγιάννης (Τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ), Σοφία Μωυσιάδου (Τμήμα Βιολογίας του ΑΠΘ) και Κριστίνε Χαναγκιάν (Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας). Για την ολοκλήρωση της ερευνητικής εργασίας της ομάδας καθοριστική ήταν και η συμβολή του υποψήφιου διδάκτορα του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνου Κοζολάκη.

Επιστημονικά υπεύθυνοι της ομάδας είναι ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Αϊβαλιώτης, και ο Καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, Γεώργιος Μόσιαλος.  Επιστημονικοί σύμβουλοι και υποστηρικτές της iGEM είναι ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Φαρμακευτικής του ΑΠΘ, Ιωάννης Βιζιριανάκης, και το μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ, Αντιγόνη Μαλούση.

Η iGEM Thessaloniki έχει ξεκινήσει ήδη τις προετοιμασίες για τη συμμετοχή της στον επόμενο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM. Σε αυτό το πλαίσιο, αναζητά φοιτητές και φοιτήτριες για την ανανέωση της ομάδας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στον σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdvF5Q6ouYuoF1kIcsICoixE_yI3UWuI6RBRUaG_dt0R19aA/viewform έως και την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019.

Περισσότερες πληροφορίες:

https://2019.igem.org/Team:Thessaloniki (POSEIDON)

https://igem.org/Main_Page (Παγκόσμιος Διαγωνισμός Συνθετικής Βιολογίας iGEM)

Το άρθρο Συνάντηση του Πρύτανη του ΑΠΘ με την ομάδα iGEM Thessaloniki εμφανίστηκε πρώτα στο Life Events.

«Σε ταραγμένα νερά: Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειος»

Ημερίδα από το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ Ημερίδα για τις τρέχουσες εξελίξεις και τις προοπτικές της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου οργανώνουν το Τμήμα... 1 εβδομάδα πριν

Εγκρίθηκε το διαστημικό πρόγραμμα που θα συμμετέχει το ΑΠΘ

Στη διαπλανητική αποστολή Hera Στη συνάντηση των κρατών-μελών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency –ESA) σε επίπεδο Υπουργών, που έλαβε χώρα... 2 εβδομάδες πριν

9ο Θερινό Σχολείο στην Περιβαλλοντική Δημοσιογραφία στο ΑΠΘ

Το διοργανώνει το Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτελείου Το Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με... 2 εβδομάδες πριν

Τα προβλήματα στις εστίες του ΑΠΘ σε συνάντηση της Πρυτανείας με φοιτητές

Ποια θέματα τέθηκαν στο τραπέζι της συζητησης Συνάντηση ενημέρωσης με τον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΑΠΘ, Δήμητρη Κωβαίο είχαν... 2 εβδομάδες πριν

Ο Πρύτανης του ΑΠΘ πρώτος αιμοδότης στην αιμοδοσία του Συλλόγου Φοιτητών του Τμήματος Κτηνιατρικής

Σημαντική η παρουσία των φοιτητών στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία Με στόχο να ευαισθητοποιήσει ακόμη περισσότερο τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας στη δωρεά... 2 εβδομάδες πριν

Φεύγει ο Ετεοκλής – Aνοιξιάτικα μεσημέρια από Δευτέρα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Ηλιόλουστη η εβδομάδα Για «ανοιξιάτικα μεσημέρια» που έρχονται από Δευτέρα, έκανε λόγο ο μετεωρολόγος Γιάννης Καλιάνος. Ο κ. Καλιάνος επισημαίνει ότι καθ’ όλη... Χθες 9:57 μμ

Ερχονται τα εφάπαξ για τους συνταξιούχους

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ Πότε θα πληρωθούν Σημαντική βοήθεια ενόψει των Χριστουγέννων θα λάβουν περίπου 1.400 συνταξιούχοι, καθώς εκτιμάται ότι οι υπηρεσίες του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής... Χθες 9:05 μμ

Γιατί η NASA θα στείλει κούκλες στο διάστημα

NASA Ποια είναι τα σχέδια της Η NASA κατά τη διάρκεια του 2020 αναμένεται να στείλει το διαστημικό σκάφος Orion του προγράμματος Artemis I στη Σελήνη και μέσα του θα... Χθες 7:36 μμ

Ψαράς έπιασε 20 κιλά καλαμάρια στο Θερμαϊκό! (ΦΩΤΟ)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Φοβερός ο «μπάρμπα Μήτσος» από τη Νεάπολη Ούτε ο καιρός, ούτε η εποχή δεν πτοεί τον 85χρονο κ. Δημήτρη Βαφειάδη, κατά κόσμον «μπάρμπα Μήτσο» από τη Νεάπολη... Χθες 12:40 μμ

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο ήρωας Γεώργιος Ιβάνοφ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Από αυτόν πήρε το όνομά του το γήπεδο του Ηρακλή! Πολωνός πράκτορας των Συμμάχων, που έδρασε στην κατεχόμενη Ελλάδα, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου... Χθες 8:47 πμ

Η χώρα όπου τα Χριστούγεννα κάνουν δώρα μόνο βιβλία

ΙΣΛΑΝΔΙΑ Διαβάστε για το ιδιαίτερο έθιμο Στην Ισλανδία αυτή τη γιορτινή μέρα του χρόνου οι οικογένειες και οι φίλοι συνηθίζουν να κάνουν δώρα βιβλία ο ένας στον άλλον και να... Χθες 1:08 πμ

Γιατί σπάμε ρόδι την Πρωτοχρονιά;

ΕΘΙΜΑ Τι σημαίνει και που το συναντάμε; Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα γιορτινά έθιμα κατά το οποίο σπάμε ένα ρόδι την Πρωτοχρονιά. Ένα έθιμο το οποίο, συναντάτε... Χθες 12:32 πμ